Yeniden Pazarlama Nedie?

Yeniden Pazarlama (Re-Marketing) Nedir?

SEM yani Dijital pazarlama; internetin kullanımının artması ile birlikte geleneksel reklamcılık ve pazarlama türlerinin yerini almaya başlamış ve git gide sektörde sağlam bir yer edinmiştir. İnternet kullanıcısı milyonlarca kullanıcıya anlık olarak reklamlar sunmak çok kolay bir hale gelmiştir. Üstelik geleneksel pazarlama türlerine göre hem daha hızlı hem de daha az maliyet ile gerçekleştirilebilmektedir.Dijital pazarlama içerisinde birden fazla alt unsur barındırmaktadır. Bu unsurlardan birisi, belki de en etkililerinden birisi de yeniden pazarlamadır.

Yeniden pazarlama; web sitelerinde belirlenmiş olan hedeflerin birini ya da birkaçını gerçekleştirmiş olan ancak herhangi bir satın alma işleminde bulunmamış olan kullanıcıların belirlendiği ve reklam kampanyalarında hedef kitle olarak kullanıldığı reklam türlerine verilen isimdir. Örneğin; Bir e-ticaret sitesinin ürünlerinden birisini incelemiş ve detaylarını gözden geçirmiş bir ziyaretçi, yeniden pazarlama kampanyalarının hedef kitlesi arasında kendine yer bulabilecektir. Tabi bu hedef kitleleri yani ziyaretçilerin kim olacakları özel olarak belirlenebilmektedir. Bir web sitesinde alışveriş sepetine bir ürün ekleyip daha sonradan satın almaktan vazgeçmiş bir ziyaretçi yeniden pazarlama hedefi olabilirken, aynı şekilde web sitesinde bir ürün aramış ancak sepete eklememiş, detaylarına dahi bakmamış bir ziyaretçi de yeniden pazarlama kampanyalarının hedefi olabilecektir. Bu durum tamamen reklam kampanyasını oluşturan istek ve hedeflerine kalmıştır.

Yeniden Pazarlama reklamları, “Görüntülü Reklam Kampanyaları” şeklinde oluşturulmaktadır.


Kaynak: Batuhan Durmaz

Bu blogdaki popüler yayınlar

Online Ödeme Sistemleri ve Türkiye

Wordpress Eklentileri Ne Işe Yarar?

E-Ticaret ve Online Ödeme Sistemlerinin Önemi